Saturday 30 April 2011

Umrah dan ziarah..marilah sama2 kita menunaikannya.

Salam semua..berjumpa lg kita di page einazarina nie..cheewahh!!mcm menjadi hos plak aku nih,poyo!hehe!!! Arini aku nk citer pasal umrah dan ziarah. Sebenarnya umrah ni adalah satu ibadah yg dituntut.Memang byk ganjarannya. Kalau sebagai umat Islam ni sepatutnye kita ada simpan niat utk pergi menziarah rumah Allah kan iaitu Mekah.Subhanallah,alangkah nikmatnye kalo dpt pegi ke Mekah.Aku pun tak penah smpi lg..hrp2 suatu masa nnt sampai la aku ke Mekah ni yang menjadi kebanggaan seluruh umat islam di seluruh pelosok dunia.tengok gmbr di bwh ni..


Sebenarnya Abah aku adalah agent utk umrah dan ziarah ni.So dh ader blog ni ape lah salahnye aku mempromosikan umrah dan ziarah yg dia organise nih..manelah tau ada yg berkenan nk ikut serta.and da latest news yg aku dpt bln3 thn dpn insyaallah akan bukak lg schedule nye.So kepada sesape yg ader niat n wang utk kesana marilah same2 kite pegi sana next year..Ala sempat lg nk kumpul duit nih.hehe!!!Boleh la kite sama2 menjadi tetamu Allah.InsyaAllah jika diizinkan Nya.

Ni aku attach contoh la utk thn ni punye schedule tp sume dh fully booked dh.So next year la plak ye kwn2...


Ini plak untuk upah haji bg org yg sudah meninggal dunia ataupun uzur.


Abah aku ckp diorg bkn saje buatkan haji utk orang yg berkenaan tue tp akan sertakan sekali sijil perakuan haji oleh wakil mereka diMekah.Senang citer,contohla kan aku nk watkan upah haji utk arwah nenek aku katakan ekkk..so abah akan uruskan segala2 urusan kt Mekah dr urusan sape yg nk wat kan haji nih.Kalau perempuan,perempuan yg akan wat kan haji.Kalo lelaki diorg akan uruskan lelaki yg tolong buatkan upah haji nih.Kemudian akan bg sijil akaun haji yg ada tulis sape wakil yg wat haji tu dan sape yg diupahkan haji.Macam kt bwh nih..


kendian,blk ke sini..Semua waris2 yg telah buat upah haji tu akan dipanggil utk upacara tahlil beramai2..ha,siap ngn pakej tahlil lg tau.Bagus kan??Moga2 roh2 org yg kita sayangi tu tenang dan aman disamping org2 yg Allah sayangi.Amin...
Besides that,ada la diberikan air zam2,sejadah,minyak attar,tasbih and mcm2 lagi la mcm bile kite g ziarah org yg blk dr haji la..Amacam?menarik tak pakej nih? Kalau berminat jgn segan silu bgtau k. ataupun boleh je direct call abah aku En Idris Bin Hj.Othman mcm yg de kt dlm gmbr schedule tue.


Erm...ni ade la sket sebanyak psl umrah.Tgk2 la yea..

Check out this SlideShare Presentation:

~einazarina~

No comments:

Post a Comment